Fleet services gör det enklare för dig som företagskund

Vi genomför nu flera satsningar för att göra det enklare för dig som företagskund. En stor del i det arbetet har varit att bygga upp Upplands Motor Fleet services, en helt ny tjänst som ska göra hela bilägandet smidigare för dig som företagskund. Emelie Åkerström jobbar i Fleet services-gruppen och berättar mer om vad det innebär för dig om företagskund.

Vad innebär den nya tjänsten Fleet services?
– Våra ledord är tillgänglighet, bekvämlighet och enkelhet. Det innebär att vi ökar tillgängligheten samt bistår med en personlig kontakt som kan hjälpa till med alla typer av frågor, allt från beställning av fler bilar till att hantera löpande förarfrågor. Vi såg exempelvis att det efterfrågades ökad tillgägnlighet även efter att våra bilhallar stängt klockan 18.00 så det kändes naturligt att kunna erbjuda service även på kvällen, vilket vi nu kommer kunna göra. På så sätt hoppas vi  att våra kunder ska uppleva att det både är enkelt och bekvämt att ha sin bilaffär hos oss, berättar Emelie Åkerström, bilexpert i Fleet services-gruppen.

Vilka kan ta del av tjänsten idag?
– Den nya tjänsten gäller initialt för Upplands Motors stora avtalskunder med Volvo. Tanken är att fleet services-funktionen ska utvecklas i takt kundernas efterfrågan. I en uppstartsfas har vi än så länge knutit an ett flertal företag till fleet services. Med tiden och utefter den feedback vi fått kommer vi sannolikt att utöka och fler kunder kommer få ta del av konceptet. 

Vad har ni fått för feedback hittills?
– När vi pratat med kunder vi jobbar med idag angående vår satsning så är deras återkoppling väldigt positiv. Det här är en service som våra kunder efterfrågar, men den gör inte bara att det blir bättre för kunden utan vi på Upplands Motor kan också jobba mer tillsammans och bli mer effektiva i fleet-affären. Kunden blir mer synlig, vi får bättre koll på vad de behöver samt deras förväntningar och behov.

Vad ska man göra om man vill få tillgång till tjänsten? 
Vill du veta mer om vad det skulle innebära för er, kontakta Marcus Rosenborg, ansvarig för vår företagsförsäljning Volvo på 08-580 00 808 eller marcus.rosenborg@upplandsmotor.se

Vidare läsning

Kundupplevelsen en nyckel till lyckat samarbete med DHL >>
Upplands Motor tänker digitalt >>